První veřejnoprávní (frame 315)

První veřejnoprávní

Reviewed by dvdfreak

Last modified on Thursday 19th March 2020, 10:33:54 PM

Česká verze / Return to index

  
Label:  První veřejnoprávní (Czech Republic)

Region:  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 & 8
RCE protection:  No
Copyright protection system:  None

Disc type:  2 x DVD9 (the data occupy 6.12 & 6.44 GB)

Playback time (hh:mm:ss.frames):  1:39:48.10 + 1:45:09.10

Video:  PAL
Aspect ratio:  Varies (anamorphic)


Bitrate (min / avg / max):  0.16 / 5.90 / 7.57 Mbps (part 1)

Bitrate (min / avg / max)

0.16 / 5.90 / 8.19 Mbps (part 2)

Bitrate (min / avg / max)

Audio:
 

Czech & Slovak Dolby Digital 3.0 / 384 kbps
Czech & Slovak  24-bit  LPCM 2.0 / 2,304 kbps

Subtitles: English*

Menus available in: None

Special features:
 

None

Notes: 
From the back cover (translated from Czech as well as I could - it was a tough one):

The 2-part feature-length documentary "25 ze šedesátých aneb Československá nová vlna" ("25 from the Sixties, or Czechoslovak New Wave") presents a complex view of the phenomenon of Czech and Slovak New Wave in the cultural and social context of the 60's. 25 fundamental films commented on by their makers and film historians offer the viewer a dramatic insight into the golden era of Czechoslovak cinema.
The documentary is a follow-up on the biographical TV series "Zlatá šedesátá" (Czech Television, 2009), based on the filmmakers' personal remembrances. As opposed to the series, the documentary presents the Czech and Slovak cinema of the 60's in the national, international and also inter-generational context. It describes the ways the New Wave crossed the existing artistic boundaries, how it variegated the world cinema and where it left an ineffaceable impression. It analyses the work of filmmakers in a state-funded cinema, under the pressure of ideological demands on one hand and commerce on the other. It presents the dilemma of a man - an artist - on the edge between contradictory social systems and incongruous aesthetic requirements. The existential drama of a man acting freely and at the same time mercilessly crushed by the wheels of the system.
The 60's are, from this point of view, mostly an era of fortunate historical constellation, not only in - at that time - Czechoslovakia, but on a world-wide scale. An era of expectations and upswing, but also an era of exemplary human decisions and artistic pursuit. Those are some of the things "25 ze šedesátých aneb Československá nová vlna" wants to commemorate.


Part 1 comments on:

  • "Slnko v sieti" ("The Sun in a Net," 1962) by Štefan Uher
  • "Konkurs" ("Audition," 1963) by Miloš Forman
  • "Křik" ("The Cry," 1963) by Jaromil Jireš
  • "Postava k podpírání" ("Joseph Kilian," 1963) by Pavel Juráček & Jan Schmidt
  • "Každý den odvahu" ("Courage for Every Day," 1964) by Evald Schorm
  • "Démanty noci" ("Diamonds of the Night," 1964) by Jan Němec
  • "Intimní osvětlení" ("Intimate Lighting," 1966) by Ivan Passer
  • "Ať žije republika" ("Long Live the Republic," 1965) by Karel Kachyňa
  • "Obchod na korze" ("The Shop on Main Street," 1965) by Ján Kadár & Elmar Klos
  • "Romance pro křídlovku" ("Romance for Bugle," 1966) by Otakar Vávra
  • "Sedmikrásky" ("Daisies," 1966) by Věra Chytilová
  • "Ostře sledované vlaky" ("Closely Watched Trains," 1966) by Jiří Menzel

Part 2 comments on:

  • "Kristove roky" ("The Prime of Life," 1967) by Juraj Jakubisko
  • "Stud" ("Shame," 1967) by Ladislav Helge
  • "Svatba jako řemen" ("A Hard and Fast Marriage," 1967) by Jiří Krejčík
  • "Drak sa vracia" ("Dragon's Return," 1967) by Eduard Grečner
  • "Marketa Lazarová" ("Marketa Lazarová," 1967) by František Vláčil
  • "Spřízněni volbou" ("Elective Affinities," 1968) by Karel Vachek
  • "Spalovač mrtvol" ("The Cremator," 1968) by Juraj Herz
  • "Zabitá neděle" ("Squandered Sunday," 1969) by Drahomíra Vihanová
  • "Pasťák" ("The Decoy," 1968) by Hynek Bočan
  • "Případ pro začínajícího kata" ("Case for a Rookie Hangman," 1969) by Pavel Juráček
  • "322" ("322," 1969) by Dušan Hanák
  • "Slávnosť v botanickej záhrade" ("Celebration in the Botanical Garden," 1969) by Elo Havetta
  • "Všichni dobří rodáci" ("All My Good Countrymen," 1968) by Vojtěch Jasný

*only accessible using the RC

Česká verze / Return to index

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 4072)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 10930)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 51084)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 86008)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 101696)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 111055)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 120309)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 513)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 34672)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 60086)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 112802)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 119442)

První veřejnoprávní

První veřejnoprávní (frame 131692)

Back to top / Return to index

Valid HTML 4.01 Strict